Festival Internacional de Música de S'Agaró

El concert inaugural tindrà lloc el dia 15 de juliol a les 20 h. a l’església de S'Agaró, ambla cèl·lebre violinista francesa Agnès Pyka, junt amb un  dels pianistes més brillants de la seva generació,Laurent Wagschal Interpretaran les sonates de Brahms. Han actuat al teatre del Châtelet, i  a l’Elisi  de Paris, al  l’Auditori Nacional de Madrid, Toquio Opera City Hall, Radio France, Carnegie Hall de Nova York, etc.

Destacable es la qualitat a nivell internacional de tots els intèrprets, la acurada programació i el lloc: l'Església de S'Agaró situada en un dels partatges més idílics i emblemàtics de la Costa Brava, amb una acústica i un aforament ideal per a la Música de Cambra.També el fet remarcable que, després de cada concert, hi ha la possibilitat de gaudir de la gastronomia que ofereix el prestigiós Hotel S'Agaró, creant una vetllada a on es fa possibe la intercomunicació amb els artistes.

El 22 de juliol, es contemplarà el violoncel, a càrrec de Antonio Soria, una jove promesa que ja actua arreu del món, junt amb el seu pare, Antonio Soria, piano. Interpretaràn obres del Modernisme rus: Rachmaninov i Miaskowski.

Un recital de piano a quatre mans serà el que interpretaran els germans Pollice, amb obres divertides i variades de Mozart, Bellini, Serrao, Rossini.etc.. moltes d’elles inspirades amb melodies operístiques emblemàtiques. Seguirà la flauta de la també jove però experta flautista Jessica Dalsant, a qui acompanyarà el pianista-compositor molt apreciat actualment en el panorama mundial, Edoardo Bruni, amb obres del mateix Bruni,  Casella, Jolivet i l’Aube Enchantée de Ravi Shankar. Aquest concert  el podrem gaudir el diumenge,6 d’agost.

La Orquestra Händel Festival ens sorprendrà amb un concert brillant el dia 12 d’agost, amb dos trompetes solistes (David Guillén i Manuel Moreno) que aportaran tot el color i vivacitat a la Música Aquàtica i pels Reials Focs d’Artifici del mateix Händel. El concert es completarà amb obres de Telemann i Vivaldi. Una nit plena de joia i vitalitat.

El dia 19 d’agost el  gran clarinetista virtuós Davide Bandieri, actuarà amb la flautista japonesa Rieko Okuma i el pianista Luca Torrigiani.

El 26 d’agost, el pianista francès Pierre Laurent Boucharlat ens conduirà per un viatge que va  de “l’Ombra a la Llum” iniciant amb “La Tempesta” de Beethoven, passant per les rapsòdies de Brahms i alguns preludis de Debussy, arrivant novament amb Beethoven a la seva op.110. El dia 10 de setembre seguirem centrats en el Piano, amb el  recital de la prestigiosa pianista polonesa Anna Miernick, que va debutar al Carnegie Hall al 2015 i ja ha actuat en 24 paisos. Es guanyadora de nombrosos premis. El tema serà “Polònia i el Piano”, on no podran mancar les obres del gran compositor F. Chopin juntament amb obres de Szymanowski, Paderewski i Nowowjeski.

Dos trios finalitzaran el Festival, el dia 23 de setembre, amb un programa que va del Barroc al Romanticisme amb Sacha de Ritis (flauta), Antonio d’Antonio (violoncel) i Michela d’Amicis(piano) i el darrer concert serà a càrrec del Trio Faure de Milà, amb qui va ser primer violinista d’aquesta gran Orquestra, Silvano Minella, acompanyat per la pianista Flavia Brunetto i el violoncel·lista Marco Perini. Interpretaran obres de Mozart, Dvorak i Suck.

Concerts Clàssics L'Escala·Empúries

Els “CONCERTS CLÀSSICS L’ESCALA-EMPÚRIES” es vàren iniciar l’any 1993, amb un concert Homenatge a Pau Casals, fent referència al nom que porta l’Associació que l’organitza. L’èxit va ser tant extraordinari, que es va anar consolidant  any rera any, com un Festival exclusiu destinat a la Música de Cambra i als grans solistes, sempre amb programes escollits sota un interès d’alguna temàtica especial i amb els intèrprets més reconeguts internacionalment, sense oblidar la participació dels artistes del país i joves talents, dignes de aportar el seu propi prestigi al prestigi del Festival.

A aquestes característiques especials, hi col·labora especialment el lloc patrimonialment únic a on es realitzen els concerts, l’església de St. Martí d’Empúries, que te l’aforament just i l’acústica més idònia per la música de cambra, fent de cada espectacle una experiència global màgica.

Després de constatar que el públic demanava més activitat més enllà dels mesos purament estiuencs, la programació abarca des del dia de Pasqua fins al concert de Nadal. Els concerts de tardor tenen lloc a l’Alfolí de la Sal, un edifici emblemàtic del patrimoni escalenc del s. XV, recentment recuperat i que ofereix unes condicions de recolliment i sonoritat molt càlides, molt apropiades a la programació que s’hi ofereix.