4 mans a l'òpera

G. Puccini (1858-1924)
Turandot - Nessun dorma

Aurelio i Paolo Pollice, piano a 4 mans

Aurelio i Paolo Pollice van estudiar respectivament amb Sergio Perticaroli al Conservatori Santa Cecília de Roma i amb Antonio Ballista al Conservatori Giuseppe Verdi de Milà. Després d’haver guanyat nombrosos concursos nacionals de piano com a solistes, van seguir classes magistrals amb V. Vitale, N. Montanari, M. Bertucci i S. Fiorentino. La seva intensa activitat concertística els ha portat a algunes de les més importants ciutats italianes i a Àustria, Bèlgica, Bulgària, França, Alemanya, Israel, Letònia, Lituània, Polònia, Romania, Rússia, Espanya, Suïssa i Turquia. Han donat un munt de concerts per a piano a quatre mans i orquestra i amb 2 pianos i orquestra, amb The Sofia Soloists, Els Solistes de Zagreb, la Camerata de Rússia, la Filharmònica polonesa, etc. Els seus enregistraments han estat transmesos per Ràdio France, Ràdio Vaticana, RAI Ràdio 3 i la Ràdio Hongaresa. L’èxit que van tenir al Festival de Música de Cambra de Berlín el 2001 va assegurar invitacions del duo per als successius cicles de concerts en molts països europeus. Al novembre de 2002, el duo va fer el seu debut a Madrid amb un concert per Ràdio Clàssica de Ràdio Nacional d’Espanya i també va participar al Festival Internacional de Bilbao. En el període 2003-2004 el duo va fer el seu debut a EUA, Mèxic i van tornar a Rússia (Sant Petersburg i Moscou). En els últims anys han actuat moltes vegades a Bèlgica, Alemanya, Suïssa, EUA i Turquia.

Aurelio Pollice ha actuat amb diverses orquestres: Filharmònica de Volgograd, Saratov Orquestra Simfònica, Kaunas Chamber Orchestra i ha col·laborat amb directors com Gediminas Dalinkevicius, Ara Marcosian, Eduard Serov. A més ell està interessat en la música de cambra, col·laborant amb intèrprets de renom internacional, com ara el violoncel·lista Arturo Bonucci, el trompetista Sandro Verzari i el quintet de corda de Lituània. Juntament amb Mª A. Bonucci ha gravat un CD que conté l’obra completa per a cello i piano de Cilea, Longo i Serrao que ha rebut la millor acceptació del públic i la crítica. Ha completat la seva formació amb els estudis de composició. És professor de piano al Conservatori de Música de Vibo Valentia.

Paolo Pollice també ha col·laborat amb l’Orquestra de Cambra de Bruxelles, Orquestra Filharmònica de Letònia, Burgas, Bacau i RimiciuValsea Filharmònica i Simfònica de Bucarest. També ha tocat amb importants solistes, entre ells el guitarrista Alirio Díaz. És llicenciat en Musicologia per la Universitat de Bolonya. Paral·lelament a la seva carrera musical, també ensenya piano al Conservatori de Bibo Valentia, dóna nombroses classes magistrals a Itàlia i a l’estranger (Bulgària, Hongria, Romania, Eslovàquia). Els seus alumnes han estat guanyadors de concursos nacionals i internacionals de piano.