Modernitat i ritme

A. Jolivet (1905-1974)
Chant de Linos

Jessica Dalsant,  flauta

Es va graduar al Conservatori de Trento el 1990 i deu la seva successiva formació a Giampaolo Pretto. Particularment signi catives van ser les seves classes amb Janos Balint,Glauc Cambursano.Aurèle Nicolet,Emmanuel Pahud i Jacques Zoon.Va formar part de l’Orquestra Juvenil Italiana i de la Giovane Sinfonietta Italiana  ns el 1994.En la dècada següent va ser la primera  autista de l’Orquestra del“Teatre la Fenice”deVenècia,Oser“Teatre Regio”iToscanini Filharmònica (L. Maazel) de Parma, el “Maggio Musicale” a Florència,“Opera House”Roma ,de“Haydn Orchester”Bolzano.Durant la temporada 2003-2004 ha col·laborat amb l’orquestra de Galícia i amb la de Tenerife i  auta solista de l ‘Orquestra Simfònica de l’Estat de Sao Paulo (OSESP, Brasil), amb la qual ha actuat al Concertgebouw,Koelner Filharmonia,l’Auditori Nacional de Madrid, Alte Oper de Frankfurt, al Théâtre du Châtelet de París, a la Filarmonia de Varsòvia,Teatre Lisinski de Zagreb, el Festspielhaus de Salzburg, Musikverein de Viena, Royal Albert Hall de Londres. Practica la música de cambra en diferents formacions i ha estat guardonada en diversos concursos nacionals i internacionals,en conjunts de cambra i com a solista.Especial va ser el Premi de la Fondation Sorato i la invitació o cial per un stage a l’Acadèmia de Villecroze, amb Emmanuel Pahud rebut al Concurs Internacional de Ginebra, el 2001. El 2004, Jessica es va graduar en Psicologia a la Universitat de Pàdua, i el 2011 va obtenir un Màster en Música per la prestigiosa Universitat Federal de Minas Gerais(Brasil).Interessadadesdesempreen l’ensenyament,éstitulard’una càtedra a l’Acadèmia de l’Orquestra de S.Paulo.Va gravar“La Flauta Nocturna” per Riccardo Zandonai amb l’Ensemble del mateix nom (Tactus), El Carnaval dels Animals per a la revista “Amadeus” i “Un toc de Tango”, amb música per a  auta i guitarra de R.Di Marino (Pizzicato).Recentment ha fundat el duo Ruah, amb l’arpista Francesca Tirale.

Edoardo Bruni, piano

És pianista i compositor. Es gradua en piano als Conservatoris de Trento i Rotterdam amb les màximes quali cacions, i es perfecciona amb els mestres Cohen, Berman, Delle Vigne, Schiff, Margarius. Desenvolupa la seva activitat concertística a Itàlia i tot Europa com a solista i en formacions de cambra, compartint cartellera, en prestigiosos Festivals, amb Yo Yo Ma, Canino, Pogolerich, Bollani, Campanella, Bahrami, Krylov. En composició també es gradua al Conservatori de Trento i es perfecciona amb Müllenbach, Corghi i Bacalov. Les seves composicions han estat interpretades arreu per diversos solistes i grups musicals, com la Haydn Orchestra de Bolzano i Trento, Trio Debussy, Trio di Genova, Ludus Quartet, Ensemble La Pluma de Hu, Pierre Xuereb,Emanuele Delucchi,Rainer Maria Klaas,Cinzia Bartoli,Monique Ciola, Sandra Landini.També és llicenciat en Filoso a per la Universitat de Padova i Doctor en Recerca Musicològica per les Universitats de Trento i Sorbona de París. Ha estat professor a l’Escola de Música Giudicarie (Tione di Trento) i als Conservatoris de Verona, Pàdua,Trento, Siena, Frosinone, Riva del Garda, Darfo. Sobre la base dels principis que va de nir i formalitzar sobre l’estètica de la catarsi i de la tècnica de la pan-modalitat, ara està realitzant el projecte compositiu Ars Modi – L’art del mode, en el que proposa un nou “mitjà” de composició diferent de les dues vies que han predominat en el s.XX:“l’estètica de la incomoditat-atonalitat extrema” d’una part i “l’estètica de la ingenuïtat- tonalitat tradicional”, de l’altra.