Del Barroc al Romanticisme

Sacha De Ritis, flauta · Antonio D’Antonio, violoncel · Michela De Amicis, piano

1a PART

J. B. Bosmortier (1689-1755)
Trio Op. 37 núm. 2
Adagio

F. J. Haydn (1732-1809)
Trio en Re Major hob xv 16
?Allegro
Andantino piuttosto allegretto
Vivace assai

2a PART

G. Donizetti (1797-1848)
Trio en Fa Major
Larghetto

C. M. Weber (1786-1826)
Trio en sol menor Op. 63
Allegro moderato
Scherzo, allegro vivace
Andante espressivo
Finale, allegro

Sacha De Ritis, flauta

Sacha De Ritis,  ll de l’art (mare pianista i pare 1r fagot de la Simfònica de Viena) va començar els estudis de  auta joveníssim i es va graduar amb honors a Teramo, amb el Mestre Wilma Campitelli. Ha assistit a classes d’alt perfeccionament amb Conrad Klemm, Heintz Karl Schutz (primera  flauta de la Simfònica de Viena), Francesco Chiriví, Dante Milozzi (primera  flauta de l’Orquestra Simfò- nica de la RAI de Torí) i per a la música de cambra amb el Mestre Gen Pospichal (Meister Konzert de la Simfònica de Viena), amb el seu pare Patrick De Ritis (primer fagot de la Simfònica de Vie- na). També va assistir a classes magistrals de flauta i  autí a l’Acadèmia de la Simfònica de Viena. Ha treballat amb orquestres com Orquestra de Cambra Viotti, I Simfonici, Teatre Petruzzelli de Bari, Orquestra QuattroQuarti amb la qual ha interpretat “Il Cardellino” de Vivaldi, l’Orquestra Interamnia Ensemble, la Jove Orquestra dels Abruços, amb la qual es va interpretar el concert WA Mozart kv314 en Re M, l’Orquestra de Cambra de la Simfònica de Viena, l’Orquestra del Conser- vatori de Pescara, l’Orquestra Simfònica de San Remo, L’Acadèmia Musical de Voronezh (Rússia), amb qui va interpretar el concert kv314 de Mozart i el concert per a dues  autes en Sol Major, de Cimarosa. Col·labora amb diversos grups de cambra: Flute Ensemble i European Wind Soloist que provenen de la Wiener Symphoniker, Wiener Philharmoniker, Teatro Comunale de Bolonya, Orquestra Simfònica de la RAI etc., amb els quals ha actuat a les principals sales i temporades a Europa, retransmetent en directe per la ràdio austríaca durant diversos anys. Han enregistrat per NAXOS AMERICA 1 CD amb fragments de les millors òperes italianes.

Va rebre el premi a la “Millor Interpretació” al Concurs Rotary Club (Teramo), i va guanyar el primer premi (secció de música de cambra) al Concurs Città di Caserta, al 2010.

Antonio D’Antonio, violoncel

Diplomat amb honors pel Conservatori de Teramo, guanya una beca i es perfecciona al Centre de Musique Hindemith, a Suïssa, amb el mestre Mario Brunello, amb qui va seguir més tard estudiant a Brescia. Com a solista ha actuat amb diverses orquestres, sempre amb molt d’èxit.

L’octubre del 2010 va guanyar una menció d’Honor al Concurs “Alexander e Buono International String Competition” de Nova York. Des del 2016 és membre de l’Accademia dei Cameristi de Bari. Com a component de l’Ensemble Algoritmo, ha enregistrat pel segell Stradivarius, música del compositors contemporani Ivan Fedele, que ha rebut el Premi Amadeus 2007, com a millor CD de l’any. Del 2005-2009 va ser el primer cellista de l’Orquestra Uto Ughi de Roma, col·laborant amb el cèlebre violinista Uto Ughi i la Filharmònica de Roma. Amb aquesta mateixa formació ha enregistrat un Cd per la casa Sony. Ha realitzat concerts per tota Europa, Àfrica, Liban, Xina, etc. Antonio d’Antonio ha compost les Cadences dels concerts en Do i en Re Major de Haydn. El compositor italià Daniele Venturi li ha dedicat “Ri essi di Luna”, única composició italiana escollida pel Festival Int. ISCM VMD de Brusel·les.

Michela De Amicis, piano

S’acosta a l’estudi del piano molt jove graduant-se brillantment al Conservatori de Foggia amb Rachel Marchegiani, i llicenciant-se paral·lelament en història de la música a la Universitat de Bolonya, amb una tesi sobre “el piano d’Alfredo Casella”. Inicia la seva carrera de concertista, guanyant el Concurs de Cesena. Freqüenta cursos i màsters amb C. Bruno, V. Vitale, M. Tipo, N. Magaloff, R. Caporali, C. Zecchi i, en particular, perfecciona amb el mateix Zecchi el repertori de Mozart. Des de llavors es va dedica al concertisme i ha estat de nida per la crítica com “Pianista de toc ric i matisat, so pur i cristal·lí, lògic i musical”.

Ha desenvolupat activitats com a solista amb orquestres i grups de cambra a tot el món. Col·labora amb prestigiosos intèrprets i orquestres com la Simfònica de Viena i la Filharmònica de Viena (Wolfgang i Walter Schulz, Hector McDonald, Jan Pospichal, Karl - Heinz Schutz, Patrick De Ritis). Amb el trio “Pianistes a l’Òpera”, format el 1998, ha realitzat més de 500 concerts a Itàlia i a l’estranger (França, Alemanya, Àustria, Bèlgica, Hongria, Macedònia, Espanya, Turquia, Brasil, els Estats Units, Amèrica del Sud i Àfrica).

El 2005, el trio va ser guardonat amb un premi de “reconeixement a la difusió de la cultura italiana” per la Societat Dante Alighieri de Massachusetts (EUA) i el 2011 pel “Premi a la Trajectòria” concedit per la Inner Wheel de Chieti.

Michela De Amicis és titular de la càtedra de Piano al Conservatori de Pescara i és convidada en jurats i classes magistrals arreu del món.