Concert d'Aranjuez i obres populars

Francisco Cuenca, guitarra · José Manuel Cuenca, piano

24.06.17

Francisco Cuenca, guitarra · José Manuel Cuenca, piano

E. Marchelie (1957)
Linares
Preludio antojadizo

F. Cuenca (1967)
Sueño en Granada

F. Tárrega (1852-1909)
Recuerdos de la Alhambra

J. Rodrigo (1901-1999)
Adagio del concierto de Aranjuez

D. Montañés (1983)
Al-Hamara

P. J. Buendía Picó (1968)
Perfumes de Andalucía (sèrie de Danses Populars i “Flamencas”)

• Taconeo y Duende Flamenco (seguiriya)
  • Milagros la Gitanilla (aire de Bulería)
  • Carmen la Petenera (Petenera-Habanera)

Francisco Cuenca, guitarra
José Manuel Cuenca, piano

Formen un exquisit duo de Piano i Guitarra, considerat per la crítica com “l’únic en la forma de fondre en un, els dos instruments, amb gran elegància i  nesa en el toc”.

Neixen a Puente Genil (Córdoba) (Espanya).

José Manuel realitza estudis de Piano i Clarinet en el Conservatori Superior de Música de Córdoba amb els professors Ma Teresa García Moreno, Rafael Quero i Bartolomé Conde,  nalitza ambdós instruments amb Premi Extraordinari Fi de Carrera.

Francisco inicia els seus estudis de Guitarra amb el seu pare, Francisco Cuenca Domínguez, els continua en el Conservatori Superior de Música de Córdoba amb José Rodríguez i Miguel Barberá i els acaba amb Premi d’Honor. Ha obtingut premis en concursos internacionals, com “l’Andrés Segovia” de la Herradura (Almuñecar - Granada), Universitat Complutense de Madrid, França... També, ha destacat com a un excel·lent solista amb importants orquestres com l’Orquestra simfònica de RTVE, l’Orquestra de Cambra “Reina Sofía”, l’Orquestra Simfònica de Odesa (Ucraïna), l’Orquestra Vivaldi Concertant de Londres, l’Orquestra Simfònica de Carolina del Nord (USA), la Simfònica de Caracas (Venezuela)...

Com a duo han desenvolupat una àmplia carrera artística a España, Bèlgica, Alemanya, Cuba, Regne Unit, República Txeca, República Eslovaca, França, Estats Units, Venezuela, Ucraïna, Dinamarca, Turquia, Itàlia, Suècia, Líban, Síria, Portugal, Suïssa, Filipines i Japó, actuant en prestigiosos auditoris, com el Carnegie Hall de Nova York, l’Auditori Nacional d’Espanya, els Auditoris Hacettpe i M.E.T.U. d’Ankara (Turquia), així com en l’auditori de la Casa Museo d’Andrés Segovia de Linares, en motiu de la seva inauguració, en el Palau de la Música (València) i en el Palau de la Guitarra (Japó).

Els seus set treballs discogrà cs, en els que destaca principalment la Música Espanyola, són editats i distribuïts per “Dial Discos”, S.A. de Madrid. També compten amb un vídeo, gravat en directe en el Palau de la Guitarra de Japó i dirigit pel Sr. Koichi Hosokawa.

El Duo Cuenca va ser guardonat per l’Ajuntament de Linares, amb el Premi Cultura 2001 per la seva trajectòria en pro de la cultura.

El 2009 són nomenats  lls predilectes de Puente Genil i són mereixedors de la Medalla d’Or de la ciutat.

El 2010 obtenen la Medalla Andrés Segovia per part de la Fundació que porta el nom de l’insigne guitarrista.