Cançó francesa

15.07.17

CANÇÓ FRANCESA

G. Fauré (1845-1924)

• Clair de lune (Paul Verlaine)
  • Après un rêve (Romain Bussine)
  • Les berceaux (Sully Prudhomme)

H. Duparc (1848-1933)

• L’invitation au voyage (Charles Baudelaire)
  • Chanson triste (Jean Lahor)
  • La vie antérieure (Charles Baudelaire)

M. Ravel (1875-1937)

• Le paon (Jules Renard)
  • Le cygne (Jules Renard)
  • La pintade (Jules Renard)

J. Ibert (1890-1962)
Quatre cançons de Don Quixot
Chanson du départ (Pierre de Ronsard)
Chanson à Dulcinée (Alexandre Arnoux)
Chanson du Duc (Alexandre Arnoux)
Chanson de la mort de Don Quichotte (Alexandre Arnoux)

M. Ravel (1875-1937)
Don Quichotte à Dulcinée
Chanson romanesque (Paul Morand)
Chanson épique (Paul Morand)
Chanson à boire (Paul Morand)

Jean-Christophe Maurice, baríton

Ha efectuat els seus estudis musicals i vocals sota la direcció del mestre Marcel Marqueste, seguint també els seus estudis superiors. Al Mozarteum de Salzburg és seleccionat per participar en el curs d’interpretació a la classe de Hans Hotter. Més tard participa a les classes dels mestres Georges Sebastian, Claude Hellfer, Luigi Alva i Elisabeth Schawarzkopf.

És guardonat per la Fundació de França amb el premi d’interpretació Oulmont.

El seu repertori extens, tant en el camp del lied com en el de la melodia francesa, li permeten actuar en nombrosos recitals tant a França com a l’estranger.

Jean Christophe Maurice actua amb nombroses ensembles musicals, tant en recitals com en oratoris. Al mateix temps, la seva formació li permet apropar-se al repertori contemporani.

Paral·lelament a la seva carrera de solista, és apassionat de la pe- dagogia, que exerceix a Marsella, ensenyant cant líric.

També assumeix funcions de mestre de capella amb el cor Carryssimo.

Elisabeth Guironnet, piano

Inicia els seus estudis de piano al Lycée Musical de Marsella, i obté

la llicenciatura de piano essent deixeble de Rose-Marie Josuan i una llicenciatura de música de cambra i d’acompanyament amb Marie-Louise Cyprien. Continua els seus estudis al Conservatori de Toulouse, dedica la seva carrera a l’ensenyament i segueix paral·lelament la seva carrera com a pianista, que la porta a terme com a solista i en diferents formacions de música de cambra, així com en recitals de cant i piano.

Ha estat programada en nombrosos concerts: Festival de música francesa de Montpellier, Festival du Quercy Blanc, Nocturnes du Château de Vins-sur-Caramy, Moments Musicaux de Carry-le-Rouet, Festival de La Ciotat...

Participa regularment en les produccions de la Cité de la Musique de Marseille, amb els Trios i Quartets amb piano de Mozart, al concert homenatge a Chostakovkitch, amb els dos trios de Schubert, així com en nombroses creacions de música contemporània.

Ha col·laborat en la creació del Cycle de mélodies “Villages de la nuit“ de Lucien Guerinel, interpretant el trio i vàries peces per piano del mateix compositor.

Des de fa molts anys treballa conjuntament amb Jean Christophe Maurice, amb qui tenen un gran repertori de lied i de cançó francesa i junts participen en nombrosos espectacles musicals.