Les danses hongareses

n. 20 en mi menor: Poco allegretto
n. 21 en mi menor: Vivace

Duo Schiavo-Marchegiani, piano a 4 mans

“Ens van oferir una nit musical perfecta”;“Els pianistes amb una cultura del so poc comuna...”; “Els dos italians posseeixen un verdader impuls gitano...“ “El duo pianístic Schiavo-Marchegiani mostra com pot arribar a ser d’emocionant fer música junts.”

El Duo Schiavo-Marchegiani és apreciat per la crítica internacional i pel públic pel seu estil personalíssim,la naturalitat del discurs musical,la bellesa del so, la intensitat i el poder aclaparador de les seves interpretacions. Paral·lelament a la seva individual i intensa activitat de solistes, des de l’any 2006, Sergio Marchegiani i Marco Schiavo formen un duo pianístic dels més actius i dinàmics de l’escena italiana i internacional. Han dut a terme centenars de concerts per tot el món,a les sales de concerts més prestigioses: Sala Gran del Carnegie Hall de NovaYork,la Gran Sala de la Filharmònica i del Konzerthaus de Berlín,el Saló Daurat del Musikverein i el Konzerthaus Gran Hall de Viena, Laeiszhalle d’Hamburg, Beethoven-Haus, a Bonn, Rudol num i Smetana Hall a Praga, Suntory Hall de Tòquio,Teatre Solís de Montevideo i també a Roma, París, Zuric, So a, Moscou, Sant Petersburg, Montreal, Washington, Ciutat de Mèxic, Sao Paulo Brasil, Bakú, Astana, Hong Kong, Bangkok, Singapur, etc.

Han actuat amb les principals orquestres com la Simfònica de Berlín, l’Orquestra Simfònica de Budapest, l’Orquestra Simfònica de Nova York, l’Orquestra Simfònica de l’Estat de Mèxic, les Orquestres de Cambra de la Ciutat de Mèxic i Madrid,l’Orquestra Filharmònica de l’Estat d’Azerbaidjan i Tailàndia Filharmònica.

El 2013 debuta al prestigiós Festival de Ravello,interpretant el Concert per a dos pianos i orquestra K.365 de Mozart.Al Dvorak Hall a Praga van interpretar un concert amb l’Orquestra Simfònica de la Ràdio de Praga, transmès en directe a nivell nacional per Ràdio 3,i en diferit per la RAI Ràdio 3 al programa “El concert del matí”.També van enregistrar per a les emissores de ràdio i televisió nacionals de Mèxic, Bulgària, Rússia,Alemanya i Hong Kong.

El duo va debutar en el mercat discogrà c al 2014,amb un CD Decca dedicat íntegrament a la música de Franz Schubert que ha aconseguit crítiques molt favorables de la crítica especialitzada, i 5 estrelles a la revista Amadeus: “Es lloa especialment al duo Schiavo-Marchegiani que va gravar aquestes composicions amb aquella sobrietat que no se sotmet al sentimentalisme...”, “l’immens tema de la solitud i el seu exorcisme s’expressa magní cament pels dos pianistes eminents“ (Claudio Strinati de la República divendres); “Bella selecció dels tempos i una  exibilitat sàviament calibrada. Darrere de cada elecció executiva sempre passa el pensament musical i analític que l’ha suggerit i autoritzat“ (Angelo Foletto de Reproducció de Notícies);“... “Sobretot aquest CD ens fa conèixer d’aprop dos pianistes italians que saben interpretar amb absoluta introspecció i lirisme el clima del teclat shubertià... pianisme total i d’alta escola”(Antonio Brenna a Amadeus).Aviat serà editat un CD amb 21 Danses hongareses de Johannes Brahms.

Van estudiar amb grans mestres tals com Ilonka Deckers Küszler,Alexander Lonquich, Bruno Canino, Franco Scala,Aldo Ciccolini i Sergei Dorenski. Ensenyen als Conservatoris d’Alessandria i Potenza. Sovint són convidats a formar part dels jurats de concursos internacionals i mantenir classes magistrals arreu del món (Espanya, Sèrbia,Turquia, EUA, Mèxic, Kazakhstan, Japó,Austràlia, Brasil, etc.).