De la guerra a l'amor

Recitativo-Fantasia
Allegretto poco mosso

Volodja Balzalorsky, violí

És un violinista reconegut i aclamat internacionalment. Guanyador dues vegades i nominat en quatre ocasions per l’Independent Music Awards, ha rebut altres premis musicals internacionals, com el Hollywood Music in Media Award, The Inland Empire Music Award, The Ontario Independent Music Award, The Canary Island Music Award, Julij Betetto Music Award.

Ha estat elogiat en nombrosos concerts, emissions, gravacions de CD i televisió en diversos països, que han establert la seva reputació com un artista sensible, intel·ligent, amb un do intuïtiu en la interpretació amb una tècnica pulcre i una a nació total.

Després del seu èxit en el cicle internacional de violí Virtuosos a Belgrad, el crític Slobodan Turlakov, de neix la seva personalitat artística amb les següents paraules: “V. Balzalorsky es dedica amb passió al violí, inspirat per la  ama que distingeix els més re nats violinistes autèntics, capaços de construir la dramatúrgia d’obres musicals de la manera més natural i persuasiva. La seva interpretació atrau un oient exaltat i compassiu, que és una distinció de músics rars i predestinats...” (Vecernje Novosti, Belgrad).

Volodja Balzalorsky ha estat convidat a festivals internacionals i cicles de concerts en diversos països com Itàlia, França, Àustria, Bèlgica, Regne Unit, Alemanya, Sèrbia, Eslovènia, Croàcia, Bòsnia i Hercegovina, Macedònia, la República Txeca, Eslovàquia, Turquia, Portugal, Noruega, Dinamarca i EUA. També és particularment actiu en el camp de la música de cambra. Treballa amb molts grups i conjunts internacionals, i durant diversos anys ha actuat amb èxit a duo amb els pianistes Christophe Theiler i Hinko Haas. Els crítics comenten sobre el grau en què és capaç de desenvolupar i mantenir la unitat amb els seus partners musicals presentant una harmonia excepcional que emana d’una actuació fàcil i autèntica. És membre del reconegut trio Amael i des del 2015 forma duo amb el reconegut pianista Aleksandar Serdar. Una de les seves especialitats és el desenvolupament d’un repertori per a violí sol i percussió que desenvolupa als Estats Units, Praga i a Itàlia, amb molt d’èxit. Treballa també en la promoció de la música contemporània i diversos compositors coneguts han escrit música especialment per a ell. Ha realitzat gravacions de ràdio i TV en viu i d’arxiu a tot Europa i els Estats Units i molts CDs en viu, des dels Festivals més importants d’arreu del món.

Volodja va estudiar música amb Igor Ozim, a la Musik Hoschschule a Colònia, al Conservatori Txaikovski de Moscou, amb Galina Barinova, i amb el famós violinista txec, Josef Suk a la Universitat de Viena, completant els seus estudis amb Josef Klima, de la Universitat de Zagreb, on va rebre el seu títol de postgrau. Actualment és professor de violí a l’Acadèmia de Música de la Universitat de Ljubljana. El seu ensenyament representa un complement important de la seva carrera artística. Els seus alumnes han guanyat molts primers premis i reconeixements nacionals i internacionals. Dóna regularment classes magistrals juntament amb les seves actuacions a nivell internacional.

Aleksandar Serdar, piano

Músic clarament re exiu, amb imaginació i personalitat (Gramòfon, febrer de 1999).

El pianista Aleksandar Serdar va guanyar diversos premis en concursos internacionals, inclòs el Monza, Carlo Zecchi i Vercelli a Itàlia, Palm Beach i Cincinnati als EUA i el quart premi a l’Arthur Rubinstein de Tel Aviv.

Nascut a Belgrad, Sèrbia, Aleksandar Serdar es va graduar de l’Acadèmia d’Art de Novi Sad i al Conservatori Peabody a Baltimore, on va estudiar amb Leon Fleisher durant cinc anys. Posteriorment va continuar els seus estudis amb Sergio Perticaroli a l’Acadèmia Santa Cecília de Roma. Actualment, Serdar és professor de piano a l’Acadèmia d’Arts de Belgrad.

A. Serdar ha actuat a Itàlia (sala Conservatori de Milà, Palerm, Venècia, Roma, Bari, Trento, Reggio, Torino), Estats Units (és a dir, al Avery Fisher Hall del Lincoln Center de Nova York, Cincinnati, Cleveland i Washington DC), França (París-Museu d’Orsay, Auditori du Lluerna, Teatre del Châtelet, Niça, Lleó, Orleon, Marseil, Tolosa i festivals com La Roque d’Antheron, Sully-sur-Loire, St. Riquier, Piano jacobina, Radio France Montpeller), Suïssa (en el prestigiós Zurich Tonehalle), Rússia (al festival de Sant Petersburg i a Moscou), Israel, Romania, Bulgària, Sèrbia, Eslovènia (a Ljubljana, Festival de Bled, Celje, Gorizia), Zagreb i al Festival d’Estiu de Dubrovnik, Brasil, Perú, Portugal, Beirut, Tailàndia, Japó, Canadà, Luxemburg, Alemanya, etc.

Ha actuat també amb orquestres com la Filharmònica de Dresden, Filharmònica de Munic, Bremen Philharmonic, Filharmònica d’Eslovènia, Sophia Philharmonic, Cincinnati Filharmònica, Orquestra Nacional de Lille, Orquestra Nacional del Capitole de Tolosa, Filharmònica de Belgrad, Zagreb Philharmonic, Filharmònica d’Atenes, l’illa de Vancouver Symphony, Filharmònica de Sant Petersburg, Orquestra de Cambra d’Israel, Orquestra de Cambra de Santa Cecília amb directors com Marcello Viotti, Erich Kunzel, Emil Tabakov, Mendi Rodan, Jean-Claude Casadesus, Milà Natchev i Jeansuk Kahidze. Els CD de Serdar, publicats per EMI Classics, desperten un gran interès dels promotors i de la premsa. Recentment ha gravat un CD per la casa discogrà ca PGP Sèrbia amb un repertori totalment barroc.