L’Havanera

(piano solo)

CONTEMPORÀNIES
Valdés /Montsalvatge
Canción de cuna para negrito?

Ferrer/Mas?
La vila del Peix Fregit?

Oliver/Bastons
Mariner de terra endins

C. Casanovas
Al pirata Joan Torrellas?

Casanovas/Mas
Colors

CLÀSSIQUES
Meilhac/Halévy/Bizet
Havanera (Carmen)?

Entre dos mars

Entre dos mars (havaneres de concert) és el nou treball de la soprano catalana d’origen indi Indira Ferrer i el pianista Antoni Mas que han de nit aquest disc com un vaixell que navega entre les ones tot carregat de melodies que viatgen entre dos punts: Cuba i la Península Ibèrica. I més concretament Catalunya, on van arrelar fortament les havaneres. El fet que siguin cantades per una veu lírica i arranjades amb aquest plantejament clàssic és precisament per mostrar al públic d’on provenen aquest tipus de composicions. Algunes formen part de sarsueles cubanes i també en trobem d’altres que són properes al lied.

L’havanera lírica, anomenada també havanera de saló o de concert, és mu- sicalment de tanta qualitat com el “Lied”.

El recital ENTRE DOS MARS és un repertori de cançons que arriba a un públic molt plural. Des dels amants de l’havanera als de la música clàssica i, perquè no, als més curiosos que pretenen descobrir quelcom que els pugui sorprendre.

Indira Ferrer, soprano

Soprano deixeble de Mercè Puntí, becada pel baríton S. Yamshikov per fer un stage a Los Angeles, ha fet recitals al Palau de la Música Catalana de Barcelona, Gran Teatre del Liceu, Palau Sant Jordi, Auditori de Girona, Teatre de la Llotja de Lleida, Camp de Mart de Tarragona i Teatre Ateneo de Madrid entre d’altres sales de l’Estat Espanyol. Gires per Alemanya en les que destaquen les actuacions al King Albert Theatre de Bad Elster o a l’auditori StadthalleTuttlingen, junt amb les orquestres Ciutat de Torun, Cambra de París i de Roma.

Ha interpretat rols protagonistes en òperes i sarsueles de Piazzola,Offenbach i Chapí. Ha cantat a la Sagrada Família durant la Missa Internacional.

Actualment realitza concerts de lied,òpera,cançó eslava,catalana,espanyola i cançó cubana.

Antoni Mas, piano

És pianista, compositor i director musical.

Ha estat director de les orquestres Caravana, Marina i Selvatana.

Ha enregistrat vint treballs discogràfics i videogrà cs i ha obtingut el premi Disc Català de l’Any. Com a compositor, acredita més de cent títols enregistrats i diversos premis en concursos de diferents gèneres musicals. Actua com a pianista i director dels espectacles “A prop del mar”, amb la participació de la cantant Nina i el grup Port Bo, i “El cafè de l’Havana”. També va ser president de la Unió de Músics de Catalunya a més d’altres càrrecs de gestió musical. Ha participat en diversos cursos, conferències i seminaris i ha publicat més de cent articles relacionats amb diferents aspectes de la professió. És autor de dos llibres: Cooperatives de músics, un nou model de gestió i Històries de músics.

Actualment és conseller de la Sociedad de Artistas de España (AiE) i President de la Fundació Ernest Morató.