Ballem

Carles Puig, violí
Esther García, cello
Jorge Mengotti, piano

El Trio Rodin, un dels grups joves amb més projecció del panorama cambrístic actual del nostre país, neix l’any 2011 a la ciutat d’Utrecht (Països Baixos) amb el desig de crear un projecte comú a partir de tres personalitats diverses.

Aclamats per la crítica per la seva força expressiva i la capacitat comunicativa amb el públic, el Trio Rodin és guardonat per unanimitat amb el Primer premi al XI Concurs de Música de Cambra Montserrat Alavedra (Terrassa), així com el Premi del jurat al Storioni Festival Prijs 2013 a Holanda.També han estat reconeguts amb el 2n premi al III Concurs Internacional de Villalgordo del Júcar i al XX Concurs de Música de Cambra Josep Mirabent i Magrans (Sitges).A més han estat guardonats com a  nalistes al X Concurs Internacional d’Arnuero i al XXIII Concurs de Música de Cambra Paper de Música de Capellades.

El seu programa abraça un gran ventall d’estils i èpoques, des del classicisme  ns la música actual. L’interès per la música dels nostres dies els ha portat a ser destinataris de vàries obres dedicades per part de joves compositors, tot això gràcies al projecte“Call for composers”. A part de rebre consells de grans professionals del món musical, han realitzat un màster amb el Trio di Parma a la Scuola Superiore Internazionale di Musica di Camera del Trio di Trieste a Itàlia.

Pel que fa a la seva activitat concertística, el Trio Rodin ha actuat a les millors sales europees (Concertgebouw d’Amsterdam, Audi- torio Nacional de Madrid), i als festivals més reconeguts com el Grachtenfestival (Amsterdam), Festival de Música de Cámara de Mon- teleón (Espanya), Festival de Música de Kilkenny (Irlanda), Gaudeamus Muziekweek (Utrecht).

Els seus concerts han estat retransmesos en vàries ocasions per la Radio Nacional de España (RNE),Catalunya Música,France Musique (França), Radio4 (Holanda),WDR (Alemanya) així com per la RAI italiana.

L’Esther i en Carles tenen l’honor de disposar de dos magní cs instruments cedits per la Fundació Nacional d’instruments d’Holanda.

El seu recent debut discogrà c amb el segell italià OnClassical (“Enrique Granados:Chamber music with piano”) està tenint un èxit rotund,amb excel·lents crítiques. Ha estat també reconegut com un dels millors treballs d’aquesta temporada per la reconeguda discogrà ca NAXOS. El Trio Rodin ha llençat aquest disc al mercat amb la intenció de retre homenatge al compositor català Enric Granados en el centenari de la seva mort el 2016 i els 150 anys del seu naixement el 2017.