LLUÍS ALBERT: CANÇONS DE TOTA UNA VIDA · Fons Víctor Català

Josep Camos, tenor
Laia Frigolé, soprano
Ekaterina Gagkaeva, piano

Lluís Albert i Rivas és un músic de cap a peus. Compositor de sardanes, director musical i pedagog, la seva vida ha estat sempre al servei de la música. El recull de cançons que presentem vol ser una mostra de la seva personalitat com a músic en la que si destaquem algunes qualitats hi trobarem l’aroma popular, la frescor de la seva escriptura i el tractament acurat que fa dels poemes curosament escollits ( nebot de Caterina Albert “Victor Català”). Un viatge en el temps, que com si fos una auca ens pinta un període històric que forma ja part del nostre patrimoni musical. No volem acomiadar-nos sense uns versets que la seva tia va escriure i que podrien ben bé resumir el sentiment que aquest recull de cançons desprèn.

Las donzelles y las roses
són lo més hermós del món;
totes dues s’han decloses
per lo goig suprem del hom.
Vull cantar, amor, a las roses
que ton front han coronat.
¡Sols per mi os haveu descloses
al calor del mes de Maig!

«Cant de maig», per Víctor CATALÀ (a «Lo Cant dels mesos», l’Avenç, 1901).

Lluís Albert y Rivas (sobrino de Caterina Albert «Victor Català») es un músico completo. Compositor de sardanas, director musical y pedagogo, su vida ha estado siempre al servicio de la música. La recopilación de canciones que presentamos quiere ser una muestra de su personalidad como músico, en la que si destacamos algunas cualidades, encontraremos el aroma popular, la frescura de su escritura y el tratamiento cuidadoso respecto de los poemas acertadamente escogidos. Un viaje en el tiempo, que como si fuera un auca nos pinta un período histórico que forma ya parte de nuestro patrimonio musical.

Lluís Albert i Rivas (neveu de Caterina Albert “Victor Català”) est un musicien de la tête aux pieds. Compositeur de sardanes, directeur musical et pédagogue, sa vie a toujours été au service de la m sique. La collection de chansons que nous présentons veut être un signe de sa personnalité en tant que musicien, dans lequel, si nous mettons en évidence quelques qualités, nous trouverons l’arôme pop laire, la fraîcheur de son écriture et le traitement soigneux des poèmes correctement choisis. Un voyage à travers le temps qui, comme une auca, ressemble à une période historique qui fait déjà partie de notre patrimoine musical.

Lluís Albert i Rivas (nephew of Caterina Albert “Victor Català”) is a musician from head to toe. Co poser of sardanas, musical director and pedagogue, his life has always been at the service of music. The collection of songs that we present wants to be a sign of his personality as a musician, in which, if we emphasize some qualities, we will find the popular perfume, the freshness of his writing and the careful treatment of poems correctly chosen. A journey through time, which, like an auca, looks like a historical period that is already part of our musical heritage.

KLAVIER PIANO DUO
Laura Sierra & Manuel Tévar, piano a 4 mans