DANSES DE TOTS ELS MARS

DANSES DE TOTS ELS MARS

O. Respighi
(1879-1936)
De les antigues aries i dances per llaüt (suite No2):
Laura soave con Balletto,

Aurora Cogliandro
Rosabianca Rachel

Piano a 4 mans

Amb aquest programa es pretén fer un itinerari virtual a través de les danses de diverses tradicions populars en diferents països. Des de les antigues danses medievals italianes, fins a les del segle XX a la zona nordeuropea, i als colors i ritmes de l’Argentina de Piazzolla, i un degut homenatge a Debussy en el centenari de la seva mort. Tots els compositors apro ten les peculiaritats rítmiques i harmòniques de la seva terra, expressant a través de la música el personatge, l’atmosfera i també el clima en aquests països. Les danses nòrdiques, de fet, reflecteixen sentiments molt nostàlgics i intensos, en contrast amb la resplendor italiana i l’exuberant alegria sud-americana.

Con este programa se pretende hacer un itinerario virtual a través de las danzas de diversas tradiciones populares en diferentes países. Desde las antiguas danzas medievales italianas, hasta las del siglo XX en la zona norte-europea, y los colores y ritmos de la Argentina de Piazzolla, así como un debido homenaje a Debussy en el centenario de su muerte. Todos los compositores aprovechan las peculiaridades rítmicas y armónicas de su tierra, expresando a través de la música el personaje, la atmósfera y también el clima en estos países. Las danzas nórdicas, de hecho, reflejan sentimientos muy nostálgicos e intensos, en contraste con el resplandor italiano y la exuberante alegría sudamericana.

Avec ce programme, nous avons l’intention de faire un itinéraire virtuel à travers les danses de diverses traditions populaires dans différents pays. Des anciennes danses médiévales italiennes, au XXe siècle dans la région nord-européenne, et les couleurs et les rythmes de l’Argentine de Piazzolla, ainsi qu’un hommage à Debussy sur le centenaire de sa mort. Tous les compositeurs profitent des particularités rythmiques et harmoniques de leur terre, exprimant à travers la musique le caractère, l’atmosphère et aussi le climat de ces pays. Les danses nordiques, en effet, reflètent des sentiments très nostalgiques et intenses, en contraste avec le rayonnement italien et la joie exubérante sud-américaine.

With this program we intend to make a virtual itinerary through the dances of diverse popular traditions in different countries. From the ancient Italian medieval dances, to the twentieth century in the north-European area, and the colors and rhythms of Piazzolla’s Argentina, as well as a due tribute to Debussy on the centenary of his death. All the composers take advantage of the rhythmic and harmonic peculiarities of their land, expressing through music the character, the atmosphere and also the climate in these countries. The Nordic dances, in fact, reflect very nostalgic and intense feelings, in contrast to the Italian radiance and the exuberant South American joy.

CONCERT DE NADAL
Eva Ribas, soprano · Rimma Khismatullina, mezzosoprano · Anna Balvak, piano