DE LA RAPSÒDIA AL BLUES

Giambattista Ciliberti, clarinet | Piero Rotolo, piano

DURADA:  1h:30min.
22.09.18

Església de S'Agaró


 
Programa

1a PART

C. Debussy (1862-1918)

Pimera Rapsodia

G. Gershwin (1898-1937)

Rapsodia in blue

2a Part

N. Rota (1911-1979)

Recorregut sobre música de pel·lícules

R. Cognazzo - M. Arnold (1921-2006)

Sonatina (allegro con brio-andantino-furioso)

A. Templeton (1910-1963) 

Poket Size Sonata (improvisation-modal blues-in rhythm)

 

 

Giambattista, clarinet

Piero Rotolo, piano

 

El programa inclou composicions que, tot i que de diferent matriu estilística, estan unides pel rebuig de cert “experimentalisme” de tipus tècnic - acadèmic i per la recerca d’un llenguatge que anteposa sempre (fins i tot en presència de mitjans expressius no vinculats exclusivament a la tradició més estesa) la immediatesa comunicativa. A partir de la rapsòdia de Debussy, les pàgines del Rota celebèrrim de les bandes sonores, estaran vinculades a obres d’artistes anglesos com Arnold i Templeton, que també són fèrtils creadors de bandes sonores de pel·lícules. També és ineludible l’espai per al repertori americà que, amb la Rapsòdia in blue de Gershwin, ofereix la més representativa de la cultura americana de principis del segle XX.

El programa incluye composiciones que, aunque de diferente matriz estilística, están unidas por el rechazo de cierto “experimentalismo” de tipo técnico - académico y por la búsqueda de un lenguaje que antepone siempre (incluso en presencia de medios expresivos no vinculados exclusivamente a la tradición más extendida) la inmediatez comunicativa. A partir de la Rapsodia de Debussy, las páginas del Rota celebérrimo de las bandas sonoras estarán vinculadas a obras de artistas ingleses como Arnold y Templeton, que también son fértiles creadores de bandas sonoras de películas. También es ineludible el espacio para el repertorio americano que, con la Rapsodia in blue de Gershwin, ofrece la más representativa de la cultura estadounidense de principios del siglo XX.

Le programme comprend des compositions qui, bien que de matrice stylistique différente, sont unies par le rejet d’un certain «expérimentalisme» de nature technico-académique et par la recherche d’un langage qui revient toujours (même en présence de moyens expressifs non exclusivement liés à la tradition plus étendu) l’immédiateté communicative. De la Rhapsodie de Debussy, les pages du célèbre Rota des bandes sonores seront reliées à des oeuvres d’artistes anglais comme Arnold et Templeton, qui sont aussi des créateurs fertiles de bandes sonores de films. Il y a aussi un espace incontournable pour le répertoire américain qui, avec la Rhapsodie en bleu de Gershwin, offre le plus représentatif de la culture américaine du début du XXe siècle.

The program includes compositions that, although of different stylistic matrix, are united by the rejection of a certain “experimentalism” of a technical-academic nature and by the search for a language that always comes before (even in the presence of expressive means not linked exclusively to tradition more extended) the communicative immediacy. From Debussy’s Rhapsody, the pages of the famous Rota of the soundtracks will be linked to works by English artists such as Arnold and Templeton, who are also fertile creators of film soundtracks. There is also an inescapable space for the American repertoire that, with the Rhapsody in blue of Gershwin, offers the most representative of the American culture of the early twentieth century.

 

Aquest lloc web utilitza "cookies" pròpies i de tercers per oferir-te un millor servei. En navegar-hi n'acceptes l'ús. Més info
ACCEPTAR