9 d'octubre. PARIS 1910

Concert del pianista Carles Font a l'església de Sant Martí d'Empúries

Dissabte 09 d'octubre | 19:00 h

Aquesta propostaens evoca la París del principi del segle XX. Quan Frederic Mompou hi va anar a estudiar al 1911, va quedar impregnat de les noves sonoritats de Debussy i Ravel. Meravellat, al tornar va escriure lesImpressions Íntimes. El primer llibre de preludis de Debussyés un recull de petites peces descriptives, impressions basades en temes molt diversos i relacionats amb els escriptors simbolistes que tant admirava. Finalment el primer quadern de la Suite Ibèria, 12 nouvelles «impressions» en quatre cahiersd’Isaac Albèniz. Sobre aquesta obra, Oliver Messiaen va dir: “representa l’obra mestra de l’escriptura pianística.”

Esta propuesta nos evoca el París de principios del siglo XX. Cuando Frederic Mompou fue a estudiar en 1911, quedó impregnado de las nuevas sonoridades de Debussy y Ravel. Maravillado, al volver escribió las Impresiones Íntimas. El primer libro de preludios de Debussy es una recopilación de pequeñas piezas descriptivas, impresiones basadas en temas muy diversos y relacionados con los escritores simbolistas que tanto admiraba. Finalmente el primer cuaderno de la Suite Iberia.Sobre esta obra, Oliver Messiaen dijo: "representa la obra maestra de la escritura pianística. "

This concert evokes memories of Paris in the early 20's. Fredric Mompou studied there in 1911 and was impressed by the new Debussy and Ravel's sonorities. So on his return to Catalonia he wrote Impressions Íntimes. The Debussy’s preludes are a set of small descriptive pieces, impressions based on different themes related to the symbolic writers who he admired. Finally, the first book of Suite Iberia, 12 nouvelles «impressions» en quatre cahiers,Isaac Albeniz was highly praised by Claude Debussy and Olivier Messiaen, who said: "Iberia is the wonder for the piano; it is perhaps on the highest place among the more brilliant pieces for the king of instruments”.

Cette proposition nous rappelle Paris du début du XXe siècle. Quand FredericMompou y est allé étudier en 1911, il fut imprégné des nouvelles sonorités de Debussy et Ravel. Émerveillé, à son retour il a écrit les Impressions Íntimes. Le premièrelivre de préludes de Debussy est une collection de petites pièces descriptives, des impressions basées sur des sujets très différents et liés aux écrivains symbolistes qu'il admirait tant. Finalement, le premier cahier de la suite Iberia,12 nouvelles «impressions» en quatre cahiersd’Isaac Albèniz. À propos de ce travail, Oliver Messiaen adit: “représente peut-être le chef-d'œuvre de l’écriture pour piano”

Dissabte
oct

30 d'octubre. DEL CLÀSSIC AL JAZZ